torsdag 11 november 2010

John Ajvide Lindqvist på spotify

En mängd låtar nämns i boken Lilla stjärna.
Här är Spotifylistan:
spotify:user:jennyb:playlist:6qIockUmjVVBnUe0EVe2Qa.

Om du inte har Spotify kommer listan här:
Lena Andersson – Är det konstigt att man längtar bort nån gång
Lars Berghagen – Stockholm i mitt hjärta
Abba – Thank you for the music
Vikingarna – Tiotusen röda rosor, Blue Hawaii
Angel – Sommaren i city
Lasse Lönndahl – Tusen och en natt
Freddie Wadling - Värmlandsvisan
David Bowie – Starman, Space Oddity, life on mars?
KLF & Tammy Wynette – Justified and ancient
Eric Clapton – I shot the sheriff
Julia Caesar – Annie från Amörka
Svante Thuresson – Du är en vårvind i april
Cornelis Vreeswijk – Inatt jag drömde
Victoria Kahn – Tro’t om ni vill
Anita Lindblom – Sånt är livet
Beethoven – Vårsonat i F-dur.
Abba – Hole in your soul, Fernando
Bröderna Djup – Vi bor på landet
Depeche Mode – Precious
Markoolio – Vi drar till fjällen
Bright Eyes – First day of my life, Lover I don’t have to love, False Advertising, down in a rabbit hole
Whitney Houston – Didn’t we almost have it all
Sinéad O’Connor – Nothing compares 2 U
Håkan Hellström – Jag vet inte vem jag är men jag vet att jag är din
Kent – Utan dina andetag
Amy Diamond – Big guns
Britney Spears – Toxic
The Ark – The worrying kind.
Säkert! – Vi kommer att dö samtidigt
Morrissey – You know I couldn’t last
Dean Martin – Standing on the corner
The Smiths – Paint a vulgar picture.
Stig Olin – En gång jag seglar i hamn

Lyssna och sugs in i berättelsen!