fredag 10 september 2010

Hungerspelen

Ni vet när man läser en bok och den är så himla bra att man nästan gråter av glädje över att det finns en uppföljare? Så är det med Hungerspelen av Suzanne Collins. När jag slukat del ett och två i serien hamnade jag i det fruktansvärda tomrummet av väntan tills sista delen skulle komma ut. Jag väntade i månader! Men så, förra veckan kom den äntligen! Del tre heter Mockingjay och efter halva boken kan jag säga att alla mina förväntningar infrias.

Vi får följa fortsättningen på Katniss kamp för friheten och kärleken. Det är blod, krig och heta känslor i en underbar mix. Gå in på Författarens egen hemsida och läs mer och kom för bövelen ner till mig och låna del ett om du ännu inte är frälst!
PS Del ett och två har vi på både svenska och engelska. Del tre finns ännu ej översatt men jag köper så klart in så snart den svenska versionen kommer DS
UPPDATERING
Boken var precis så bra, spännande och fantastisk som jag hade hoppats. Läs!